Ruotsissa oli ennen Suomea K-merkintä veneille. Kuvan vene on rakennettu Suomessa. Se oli rekisterin ensimmäinen K-merkinnän saanut vene.
VASTAUS VIIKON 5 KYSYMYKSEEN:
Kuutoset olivat viimeistä kertaa mukana Helsingin olympialaisissa vuonna 1952
Ulkomaisten kilpailijoiden veneet sijoitettiin maan mukaan järjestettyinä Valkosaareen NJK:n tiloihin, Merenkävijöiden Särkälle ja Liuskasaareen, jossa on HSS satama.
Kuusimetriset veneet olivat viimeistä kertaa mukana kilpailussa. Tukkukauppias Yrjö Riisla oli panostanut Tore Holmin rakentamaan Raliaan, joka oli vuoden 1948 olympialaisissa Alibaba II –nimisenä tuonut Ruotsiin pronssimitalin.
Suomen karsinnoissa Raliassa oli ruorimiehenä Ernst Westerlund. Ralia voitti Eljas Erkon omistaman Violetin, jonka ruorissa oli Chrisse Weber. Huolimatta yhdestä hylätystä varaslähdöstä Ralia pääsi pronssille. Ralian miehistössä olivat Westerlundin lisäksi Ragnar Jansson, Adolf Konto, Paul Sjöberg sekä Rolf Turkka.
Kuutosluokan kullan voitti Amerikan Llanoria, jonka ruorissa oli Herman Whiton. Hopamitali meni Norjaan kuutoselle nimeltä Elisabeth X, jonka ruorissa oli Finn Ferner.