Utö-veneet tuovat mieleen muistot ajalta, joista sanomalehtien 50 vuotta sitten -sivut kertovat. Giulia tosin on ehtinyt jo tänä kesänä 52 vuoden ikään. Sitä sai talvella ihailla Vene 2019 -messuilla Mahogany Yachting Societyn osastolla.
Giulia on yksi ensimmäisiä Utö-veneitä. Tosin vuosimallissa 1967 oli nostettu varalaitaa vuotta aikaisemmin tehtyyn prototyyppiin verrattuna. Tästä veneestä tulikin koko venetyypin mannekiini, sillä sitä käytettiin Utö-veneiden mainoskuvauksissa ensimmäisenä kesänään.
Vene on valmistettu Kråkössä Porvoossa B-H Johanssonin veistämöllä. Veneen muodot ovat kuulun Raymond Huntin käsialaa. 24 asteen jyrkkä V-pohja tuli tunnetuksi hyvistä ajo-ominaisuuksista.
Kyljet, perälauta ja kansirakenteet ovat 17 millimetrin mahonkia. Pohja on 15 millimetrin merimahonkivaneria. Kansi on tehty vanerista, jonka päällä on vinyylikangas.
Giulia peruskunnostettiin vuosina 2004-2006. Nyt sen voimanlähteenä on 225 hevosvoiman makeavesijäähdytteinen Volvo Penta 4,3 -bensiinikone, ja työntöä antavat Duo-Prop -teräspotkurit. Huippunopeus on 40 solmua, ja matkavauhti 20-35 solmua.